Kasza jaglana z suszonymi pomidorami i tuńczykiem

Fot. W zdrowej kuchni Składniki (dla 4 osób):
• kasza jaglana (suchy produkt) – 5 łyżek
• suszone pomidory (w oleju) – 2 małe sztuki
• jogurt naturalny – 5 łyżek
• majonez – 1 łyżeczka
• tuńczyk w wodzie – 1 puszka
• bazylia
• żurawina – 1 łyżeczka
• sól himalajska, pieprz ziołowy – szczypta
Średni czas przygotowania: 25 minut.

Continue reading »


Dieta warzywno -owocowa

fot.http://pixabay.com/ Dr Ewa Dąbrowska jest lekarzem medycyny. Do 1999 roku była pracownikiem w Klinice Chorób Wewnętrznych Akademii Medycznej w Gdańsku. Od 1992 pracuje nad rolą żywienia w leczeniu chorób cywilizacyjnych. Na podstawie swoich badań opracowała dietę warzywno-owocową. Autorka tej popularnej diety upatruje przyczyn chorób cywilizacyjnych w dzisiejszym sposobie odżywiania: w białej mące, cukrze, mięsie oraz niedoborze witamin i minerałów. Największym problemem jest jednak sam nadmiar spożywanego jedzenia.

Continue reading »


Karob- z czym to się je?

fot.Google Coraz częściej w przepisach kulinarnych można dostrzec dotąd rzadko spotykany, magiczny wręcz, składnik potrawy jakim jest karob. Pomimo tego, że obecnie zyskuje na popularności, nie stanowi żadnej kulinarnej nowości, ponieważ znany jest już od bardzo dawna- istnieją nawet wzmianki, że był on spożywany już w czasach biblijnych, ale po kolei.

Continue reading »


Poznaj naturalne lekarstwa na choroby XXI wieku

fot. Google Babka jajowata, babka płesznik, siemię lniane

Postęp cywilizacji przyczynił się do rozwoju chorób cywilizacyjnych. Badania wykazują, że ich stopień rozpowszechnienia zależy w dużej mierze od postępu technologicznego. Coraz więcej osób zmaga się z cukrzycą, chorobami układu krążenia, otyłością, nowotworami. Przyczyn jest wiele zaczynając od siedzącego trybu życia, stresu, palenia papierosów, czy nadużywania alkoholu, a kończąc wreszcie na niewłaściwej diecie bogatej w produkty wysoko tłuszczowe i zawierającej zbyt dużą ilość cukrów.

Continue reading »


Wege sushi dla każdego!

W zdrowej kuchni Składniki:
• 1 ogórek zielony, duży
• 1/5 – sztuki awokado, dojrzałe
• 6 pieczarek, bardzo małych
• 4 łyżki – surówki z czerwonej kapusty (najlepiej zrobić samemu, jeżeli chcemy mieć pewność,  że nie znajdziemy tam majonezu czy śmietany)
• sezam – trochę, do posypania
• 1,5 szklanki –  ryż do sushi, to co Wam zostanie możecie wykorzystać do zrobienia Nigiri-zushi (opcji wegańskiej) i przykrycia ich plastrami ogórka oraz posypania sezamem
• sos sojowy jasny, odrobina

Continue reading »


Dieta Kwaśniewskiego – co myślą o niej Dietetycy?

fot.Google Wśród diet pozwalających zredukować nadmiar masy ciała dużą popularnością cieszą się diety nisko węglowodanowe. Budzą one wiele kontrowersji dotyczących bezpieczeństwa ich stosowania. Obawy te wynikają z drastycznego ograniczania spożycia węglowodanów i jednocześnie bardzo wysokiego spożycia tłuszczów zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego przez osoby stosujące ten model żywienia

Continue reading »